Blue Mountains - Reisverslag uit Leura, Australië van Bert en Trees Koot - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Leura, Australië van Bert en Trees Koot - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Bert en Trees

Blijf op de hoogte en volg Bert en Trees

23 Oktober 2014 | Australië, Leura

Hallo allemaal, hebben jullie ons gemist?
Free Wifi is bijna niet te vinden in Australie. Het kost bakken met geld. Vandaag alleen de tekst. Later voegen we wel foto's toe.
Let op, dat doe we wel vaker, dus blader gerust terug in de reisverslagen voor de foto's.

Gisteren naar Leura, Blue Mountains gereden in een RODE Hyundai. Dat voelt bekend.
Links rijden is lastig, maar went wel.
We zitten in een prachtig resorthotel op de rand van de afgrond. Een machtig uitzicht over de Blue Mountains hebben we hier. (Goede keuze, Kim).
Eerst naar Sublime Point gereden, dicht bij het hotel. Inderdaad een subliem uitzicht (rondom 180 graden) en ook op de Three Sisters, het doel van de volgende dag.

Vandaag dus de Three Sisters.
Die hebben we van onder, boven opzij en rondom bekeken.
Echo Point als startpunt met uitzicht van boven op de dames rots.
Daarna even goed nadenken of we via de Giant Staircase naar beneden willen lopen om de zusjes van beneden en opzij te bekijken. 800 treden is best een uitdaging.
Deze trap was geen gewoon trapje, maar een echte uitdaging.
We zijn hem aangegegaan en het is gelukt. Later zullen jullie dit kunnen zien op de foto's.
Magniefieke uitzichten, Australische vogels, net te snel voor op de foto's, alleen een eigenwijze witte kakatoe die vakkundig een boom zat te slopen. Katatoes vliegen hier net zo veel rond als kraaien in Nederland.
Na de trap een wandeling door het Australische regenwoud. Het was bij ons (toen nog) droog. Na 1,5 uur bij de " steepest railway of Australia" aangekomen. En Steep, dat istie.
Gelukkig hoefden we op deze manier niet naar boven te klimmen.
Boven aangekomen begon het te regenen. Waren wij even op tijd binnen!!
Daarna met een kabelbaan over het dal gegaan waardoorheen wij waren gelopen. Zwitserse kwaliteit, dus veilig erin en eronder.

Nu weer terug in ons hotel, waar we heerlijk gedoucht hebben en nu dus ons reisverslag aan het bijwerken zijn.

Morgen gaan we terug naar Sydney-vliegveld voor onze reis naar het red-centre. Eerst onderweg echter kijken of we nog Koala's kunnen aaien, we zijn tenslotte touristen.

Groetjes

Trees en Bert

• 24 Oktober 2014 - 05:40

Bert:

Testreactie

• 30 Oktober 2014 - 12:41

Corrie Versteeg:

Hallo Trees en Bert.

Hoe houden jullie dit vol! Die wamte daar kan ik niet tegen!
    Dat jullie een andere wereld zien geloof ik echt.
    Ik heb geen nieuwtjes te vertellen uit Kortenhoef
    Het ga jullie goed. Doei.