Rood stof (red centre) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bert en Trees Koot - WaarBenJij.nu Rood stof (red centre) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bert en Trees Koot - WaarBenJij.nu

Rood stof (red centre)

Door: Bert en Trees

Blijf op de hoogte en volg Bert en Trees

30 Oktober 2014 | Australië, Alice Springs

Hallo iedereen. We zijn er weer.
Na 4 dagen in de outback op het vliegveld van Alice Springs.
Heerlijk rustig: geen telefoon, sms, e-mail of whatsapp gedurende heel de tijd. Volledig van de wereld weg.

Nu weer bijkomen van: 40 graden, droge wind, Zwitsers Duits, Engels, 3 liter (lauw) water drinken per dag af en toe een lekker flesje cola en een geweldige ervaring.

Op dag 1 (zondag) zijn we in een ruk door naar Uluru gereden. Langs een kamelenfarm, een cattle station met 4000 koeien zo groot als half België en een aboriginals kunst plekje.
Uluru zijn we langs gereden naar Kata Tjuta. Voor geologische details verwijzen we graag naar internet. Kata Tjuta blijft ons bij als een hele mooie, maar veel te hete wandeling tussen de rotsen. We weten nu waarom de wandeling "de toaster" wordt genoemd. Daarna gekampeerd vlak bij Uluru op een prima campingplaats.
De volgende morgen om 4 uur opgestaan om de zonsopgang te zien bij Uluru. Helaas..... Het was bewolkt. Prima, want nu zijn we Uluru helemaal rond gewandeld, zonder dat we last hadden van de temperatuur. We hebben hem letterlijk aangeraakt. Onderweg nog een uitgebreid verhaal gekregen over de rots van een echte aboriginal. Dit geeft wel wat extra's. Ook dit hadden we niet willen missen.
Hierna hebben we Uluru gedag gezwaaid en zijn naar Kings Canyon gereden. Overnacht in de middle of nowhere met Dingo's als buurman.

Dag 3.
Wandeling in Kings Canyon. Een idyllische plek midden tussen de rotsen, waar de helft van de groep overheen heeft gelopen, wij niet. Dus wij hebben daar in de canyon een kangoeroe gezien. De omgeving inspireerde tot goede gesprekken met Keizer Franz uit Wenen en Heidi uit Zwitserland. Een ervaring om niet te vergeten. Wat was het daar prachtig.
In de middag doorgereden naar Glen Helen. Geswitcht van auto, want nu gingen we echt door de outback via onverharde snelwegen. Echt stoffig en hobbelig Australie. Via een aantal scenic points, zoals een oude komeetkrater en mooie uitzichtpunten op onze bestemming gekomen. Een camping vlak bij het eerste grote water dat we deze dagen hebben gezien. Zwemmen dus. Hierna zelf koken en onder het genot van de overgebleven champagne een gezellige avond gehad met de groep.

De laatste dag onderweg.
Een relaxed programma werd ons beloofd. De nacht gaf een geweldige sterrenhemel met de Melkweg en het zuiderkruis in volle glorie. We konden konden uitslapen, maar deden het niet, wat we waren gewend aan 4 uur opstaan.
Als eerste onderdeel weer een "relaxte wandeling". Eerst 200 treden omhoog naar een geweldig viewingpoint in een Gorge. Daarna rustig aan naar beneden. Het dalen was rustig aan, het pad niet. Geen stap zonder nadenken. Maar het is gelukt. Na ruim een km kwamen we in de rivierbedding uit. Geen water, maar nog grotere keien. Zo groot als de kei in Hilversum. Klimmen klauteren, geen stap was onbewust, maar we hebben het samen gedaan. Uiteindelijk kwamen we bij het einde van het pad weer op het zand. Ik denk denk we zelf meer water hebben gedronken op deze tocht dan er in de rivier te vinden was.
Hierna naar Ellerts Creek om te lunchen en te zwemmen. Het water was wel heel koud( als het buiten 40 graden is). Een sprakeloos mooie plek
Chief, onze tourguide, had een hier geweldige lunch gemaakt.
Daarna door naar Alice Springs via een okermijn en een plek met dwergwalibies. Niet iedereen had tenslotte een kangoeroe gezien. Wij wel...
De Tour hebben we afgesloten met een heerlijke douche in ons hotel en een gezamelijk maal met onze internationale vrienden in een erg leuk restaurant/bar in Alice Springs (Moon tee) Een prima afsluiting.

Nu door naar Adelaide, waar het zeker frisser zal zijn.

Foto's gaan zeker volgen

Trees en Bert

• 30 Oktober 2014 - 06:58

Marius:

Ik ben blij weer wat te lezen. Ik had jullie verhaaltje voor het opstaan gemist.

• 30 Oktober 2014 - 09:17

Miriam :

Welkom Beck out of the wifilose zone.....ik heb mijn ochtend verhaaltje weer. Heerlijk om genietende verhalen te lezen.

• 30 Oktober 2014 - 19:01

E.A.Koot.:

Dank dat we mogen meegenieten van reis.
    q,2,3,4, is binnen. Groeten Ma en Pa.