Pinguins - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Bert en Trees Koot - WaarBenJij.nu Pinguins - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Bert en Trees Koot - WaarBenJij.nu

Pinguins

Door: Bert en Trees

Blijf op de hoogte en volg Bert en Trees

12 November 2014 | Australië, Phillip Island

Via het tweede deel van de Great Ocean Road zijn we naar het volgende hoogtepunt gereden.

Dit deel van de Great Ocean Road was niet zo spectaculair met mooie vieuwing points als het eerste, maar was wel inspannend om te rijden met veel rotsen, haarspeldbochten en een smalle weg langs de steile klifkust van Zuid Australie.
Ook hier weer wild langs de weg. We kwamen een huppelende Koala tegen. Ook weer gefilmd, zover als het lukte, maar hij staat op film.

Via de ferry tussen Queenscliff en Sorento, voor de kenners een soort verkleinde Friesland, zijn we doorgereden naar Phillip Island. Best wel een lang stuk, deze etappe.

Ons hotel op Phillip Island bleek een soort Centre Parks te zijn. Daar hadden we nu net geen zin in, ondanks de vriendelijke Nederlandse receptioniste die ons ontving. We hadden liever in een hotel of B&B in een van de kleine plaatsjes gezeten.
Het lijkt alsof we wat kieskeurig worden, maar we hebben wel referentiemogelijkheden.

De reden om op Phillip Island te zijn is het eerder genoemde hoogtepunt van 33 cm hoog.
Pinguins.
Iedere avond komen er ca 1000 pinguins het strand op op Phillip Island.
Je moet er echter wel wat voor over hebben.
Een paar uur lang koukleumen met 1000 andere mensen op een betonnen tribune in de schemering.
Dat moet het toch wel waard zijn.... Nou echt wel.
Ze noemen het de Pinguin Parade en zo komen ze ook in groepjes uit het water en klimmen ze naar de nesten in de duinen.

Helaas nog iets. Om de dieren niet te verstoren mochten er geen foto's of films gemaakt worden. Dus vandaag geen foto's bij de blog. Je kunt natuurlijk wel op internet zoeken.

Morgen over Melbourne, waar we net zijn aangekomen.
Weersverwachting : 34 graden.

Groeten

Trees en Bert

• 12 November 2014 - 12:55

Karina:

Zo jullie liggen vast al in het mandje nu ik dit aan het typen ben! Truste. de belevenissen blijven maar doorgaan, trouwens jammer geen foto's te kunnen zien van de altijd olijke pinquins, grappige beestjes.
    Enne......niet te kieskeurig worden he, nog een klein weekje en je ligt weer in luxe op het van Pellecomhof!!! Blijf genieten!!!!!!! Groet van het Waterjuffertje.

• 12 November 2014 - 13:53

Celma En Erik:

Het lijkt ons een onvergetelijke reis te worden. Van het ene uiterste naar het andere. Wij hopen dat het oprecht genieten is en een prachtige manier om 25 jaar lief en leed te relativeren. Nog even volhouden en dan mag je weer terug. Veel reisplezier en avontuur gewenst. Hartelijke groet, Celma en Erik

• 12 November 2014 - 14:06

Gerda:

Tjonge tjonge wat een reis maken jullie. Met grote interesse en een heel klein beetje jaloezie volg ik jullie op de virtuele voet. Wat een mooie dingen maken jullie mee. Op de foto's kan je wel zien dat jullie genieten. Wellicht dat ik Ruud ook een keer zover kan krijgen dat hij zoiets avontuurlijks gaat ondernemen. Geniet nog maar even van het laatste stukje van jullie vakantie. En tot gauw in Nederland. Alvast een goede reis terug.
    Groetjes Gerda en Ruud

• 12 November 2014 - 18:05

Ruud Nielen:

Mijn inzien genieten jullie van een zeer fijne reis.
    Als wij zo al jullie berichten volgen is het gewoon genieten.
    Blijft dit nog even doen.

Groet,
    Ruud & Gerda